گروه مبلغان سایبری ثائر

آخرین نظرات

http://bayanbox.ir/view/8393716879847604473/social-media-underwriting.jpg

بر مبنای آمار سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 82/12 درصد رسیده است و ضریب نفوذ تلفن همراه به ازای هر یکصد نفر 91 نفر در جهان، در خاورمیانه 100 و در ایران 105 نفر است. حالا اگر آمار پلیس فتا درباره رشد جرائم اینترنتی در هشت ماه نخست سال را مورد بازبینی قرار دهیم با افزایش 13 درصدی رشد جرائم اینترنتی مواجه می‌شویم که از این میزان 11 درصد آن مربوط به جرائم اخلاقی است و قشر جوان را هدف گرفته است. در این میان مطابق آمار جهانی در هر 12 ثانیه یک نفر قربانی جرائم سایبری می‌شود. این آمار و ارقام اما بیش از هر چیز هشدار جدی رهبر معظم انقلاب درباره خطر نفوذ را با ادله‌ای از جنس عدد و رقم فریاد می‌کنند. مطابق آمار سن مجرمان در کشور 15 تا 32 سال است و متوسط آن 23/5 است. این آمار نشانه‌ای از نفوذ فرهنگی و فکری روی ذهن و فکر جوانان کشور ماست که بخش کوچکی از این نفوذ در قامت افزایش جرائم اخلاقی اینترنتی نمود می‌یابد.

به بیان دیگر نمی‌توان از نقش تأثیر‌گذار فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در پیاده‌سازی پروژه نفوذ چشم‌پوشی کرد. کشش نسل جوان برای حضور در فضای مجازی و جذابیت‌های فراوان این فضا و قوانین خاص حاکم بر آن موجب شده اینترنت و فضای مجازی به یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای نفوذ فکری و فرهنگی بدل شود. حاکمیت فضای مجازی اما در دست ما نیست، بنابراین قوانین آن نیز در اختیار ما نیست و همین قوانین کاربران فضای مجازی را به سمت شکستن مرزهای اخلاقی و خطوط قرمز ترغیب می‌کند.

نسل جوان با گرایش بالایی که به سمت و سوی دنیای ناشناخته موجود در فضای مجازی دارد با هجوم اخبار و اطلاعاتی مواجه است که می‌کوشند بنیان‌های فکری‌اش را به هم بریزند. با تغییر نگاه و ارزش‌هاست که رفته رفته سایت‌ها و مطالب غیر‌اخلاقی که بخش عمده‌ای از فضای مجازی را هم اشغال کرده و از طرق مختلف پیش روی جوانان قرار می‌گیرند، در ذهن او برای خودشان جا باز می‌کنند. با چنین مکانیسمی پدیده نفوذ در زمینه‌های فکری و فرهنگی شکل می‌گیرد. بدیهی است اصلی‌ترین هدفی که در پی این نفوذ پیگیری می‌شود، ایجاد خلل در باورهای فرهنگی و انقلابی نسل جوان و آینده‌ساز این سرزمین است. نفوذ فکری و فرهنگی و سیاسی اما زیربنای نفوذ در زمینه‌های دیگر را رقم می‌زند. با نفوذ فرهنگی است که می‌توان پایه باورهای اجتماعی و مذهبی یک جامعه را متزلزل کرد و تحت چنین شرایطی به سادگی می‌توان ابعاد دیگر نفوذ را هم محقق کرد. به همین منظور هم با هجوم فحشا و خشونت در فضای مجازی مواجه هستیم به گونه‌ای که مطابق آمار روزانه بیش از یکصد هزار سایت در دنیا متولد می‌شود و هفته‌ای 80 هزار سایت تنها با انگیزه مجرمانه شکل می‌گیرد.

به گفته سردار کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی طرح‌های بسیاری در طول چهار سال در کشور از سوی پلیس فتا اجرا شده که بیش از 47 هزار و 882 سایت مجرمانه در حوزه ترویج فساد و فحشا، فروش اجناس ممنوعه، فروش و تبلیغ مواد مخدر، قماربازی و شرط‌بندی، فروشگاه اینترنتی و پولشویی شناسایی شده است. برای غلبه بر این جریان پر‌قدرت نفوذ باید به علم روز و ابزار تحقق این نفوذ مجهز شد تا بتوان با تکیه به داشته‌های غنی فرهنگی و ارزشی ایرانی و اسلامی پیکان پدیده نفوذ را معکوس کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی