گروه مبلغان سایبری ثائر

آخرین نظرات


پیرامون نقش اینترنت در فتنه 88 می توان به نکات زیر اشاره کرد:

1) گروههای اجتماعی و سیاسی در انتخابات با بکارگیری تمامی امکاناتی که در دست داشتند، از فضای اینترنت و سرویس‌های آن استفاده کردند. همچنین گروه های اجتماعی مجازی شامل «فیس بوک، تویتر، فرندفید، بالاترین، یوتیوب و...» با حمایت آمریکا در اوج بهره‌برداری کاربران ایرانی قرار گرفتند.

به طوریکه هیلاری کلینتون با اعلام اینکه سایت توئیتر هدیه‌ای برای معترضین ضد حکومت جمهوری اسلامی است به آنها تأکید می‌کند از فضای اینترنت حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند. کاخ سفید نیز به این شبکه اجتماعی ابلاغ می‌کند در طی دوره انتخابات به منظور بهره‌برداری کاربران ایرانی تسهیلات بیشتری را در اختیار معترضین قرار دهد و قطع شدن احتمالی سایت برای تنظیمات فنی را به زمان دیگری موکول کند.

2) تولید و پخش اخبار کذب و تحریک‌آمیز به زبان فارسی و انعکاس وقایع به صورت همزمان (online) یکی از ترفندهای گروهها و جریانات سیاسی بود که اینترنت وظیفه انتقال سراسری آنرا بعهده داشت.

3) انتشار تصاویر شامل عکس، فیلم، کلیپ از وقایع و اتفاقات توسط گروههای زیرزمینی اینترنتی و سایت‌های داخلی و خارجی با عناوین مختلف به عنوان یکی از محوری‌ترین عوامل تحریک احساسات افراد و محرّک اتفاقات به سادگی در بستر اینترنت جریان پیدا می‌کرد.

4) پایگاههای خبری، وبلاگها و سایتهای اطلاع‌رسانی وابسته به گروه‌های سیاسی داخلی اقدام به انتشار بسیار گسترده اخبار کذب در خصوص تعداد کشته‌های اغتشاشات می نمایند.

5) خبرگزاری‌های مختلف خارجی و داخلی، برای تحریک هیجان ایجاد شده در این فضا، بیشترین تحلیل‌هایی که توسط تحلیل‌گران آموزش دیده معاند ارائه می‌شد را بصورت متوالی روی اینترنت قرار داده و در ادامه مخاطبین خود را برای اعلام نظرشان تحریک می کردند.

6) پیام‌های میرحسین موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی به عنوان سه تن از سران فتنه و گروه های سیاسی از طریق این فضا به مخاطبان ارائه می‌شود و پس از انعکاس پیام‌ها، بلافاصله غائله و آشوب شروع شده و با انعکاس نظرات لحظه به لحظه، ابعاد آشوب و اغتشاش گسترش می‌یابد.

7) مظلوم‌نمایی و صحنه‌سازی‌های جعلی از اقداماتی کسانی که وظیفه برقراری نظم را داشتند که اکثراً با نوشته‌های تحریک‌آمیز نیز همراه بود، نسخه‌ای دیگر از کاربرد اینترنت برای همراه کردن افکار عمومی در داخل و تحت تأثیر قرار دادن افکار بین‌المللی بود.

6) اجرای طرح هایی مانند چاپ تصاویر نمادین همچون عکس مرحوم ندا آقاسلطان و طرح تصویر موج سبز روی اسکناس، همچنین معرفی نفر دوم انتخابات و همسر وی به عنوان کاندیدای صلح نوبل برای جلوگیری از برخورد حاکمیت با آنها، جهت‌دهی کنفرانس هکری لاس‌وگاس برای سازماندهی حمله هکری به ایران، انتقال موج سبز به شهرستانها، شناسایی منازل مسئولین و درج آن در گوگل ارث و خاموشی سبز از طرحهایی بود که در اینترنت با هماهنگی و عضوگیری تعداد زیادی از کاربران به اجرا گذاشته شد.

7) مهمتر از همه، سازماندهی و هماهنگ نمودن اقشار، گروه‌ها و دسته های مختلف با یکدیگر جهت حضور در خیابانها و تجمعات غیرقانونی و یکسان نمودن شعارها است. این فرآیند چنان به کمک اینترنت انجام گرفت که برخی سران اغتشاش دستگیر شده و ارتباطات تلفنی و پیامکی قطع شده بود؛ با این وجود تجمعات غیرقانونی براحتی سازماندهی و برگزار می‌گردید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی